Thursday, December 29, 2011

ELLIE SURIATY BAWA PENANGGAL

Ellie Suriaty Bawa Penanggal

 ELLIE SURIATY BAWA PENANGGAL


Ellie Suriaty bawa penanggal. Apabila penonton menilai kehebatan sesebuah filem, pastinya ia akan membawa kepada figura yang menjadi tulang belakang pada keberkesanan naskhah yang menjadi santapan peminat industri perfileman di Malaysia. Industri ini didominasi oleh lelaki kerana bilangan mereka jauh lebih ramai berbanding wanita.


Ellie Suriaty bawa penanggal. Ellie Suriaty, pelakon drama dan filem terkenal muncul dengan filem arahan pertamanya iaitu Penanggal. Mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang lakonan sedikit sebanyak memudahkannya menyuntik elemen yang diperlukan bagi menghidupkan kisah seram itu.

Ellie Suriaty bawa penanggal. Ellie yang pernah memenangi anugerah Pelakon Pembantu Wanita Terbaik di Festival Filem Ke-16 kini mengorak selangkah lagi dalam industri perfileman apabila berani menggalas tanggungjawab itu. Mendapat gambaran kasar mengenai kisah penanggal selepas berlakon dalam teater Jepun yang juga cerita hantu membabitkan usaha sama berjudul Island In Between pada 2003, Ellie meneruskan niat yang selama ini tersemat dengan menghasilkan filem berkenaan. Sama-sama kita nantikan kemunculan filem ini di pawagam nanti.

picture credited to google

No comments: