Sunday, August 18, 2013

JEPP SEPAHTU ARTIS LAWAK LELAKI POPULAR

Jepp Sepahtu

JEPP SEPAHTU ARTIS LAWAK LELAKI POPULAR

Pelawak Jepp Sepahtu mengakui berasa risau dengan dirinya yang mungkin lupa diri atas kejayaan yang dimiliki. Jepp atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Zainal Abidin berkata kegusaran itu membuatkan dia sentiasa mengingati pesanan ayahnya agar tidak tersasar daripada jalan kejayaan yang ingin dituju. "Dalam mengejar cita-cita untuk menempa nama sebagai pelawak yang berjaya, saya selalu risau sekiranya saya tersasar dari landasan terutamanya lupa diri dengan asal-usul.

"Bukan mudah untuk melalui dugaan dalam industri seni kita ini. Tetapi saya selalu mengingatkan diri ikut pesanan ayah jangan lupa diri dan hormat orang yang lebih tua daripada kita. "Dengan cara itu juga membuatkan kita lebih berjaga-jaga dan pada masa sama turut menyenangkan hati orang sekeliling," katanya.
Pada Jumaat lalu, Jepp buat pertama kalinya telah menerima anugerah Artis Lawak Lelaki Popular pada Anugerah Lawak Warna yang berlangsung di Istana Budaya. Beritahu Jepp, kemenangan itu membuatkan dia lebih bersemangat dalam menambah baik lagi mutu lakonan komedinya.
"Saya ingat lagi, dulu, menjadi pelawak bukan cita-cita saya pun. "Tetapi ia telah menjadi sebahagian daripada mata pencarian untuk saya dan keluarga. "Saya harap dengan pengiktirafan ini yang diundi peminat-peminat, saya akan buat lebih baik daripada yang sekarang agar ia berbaloi dgn sokongan peminat-peminat,"ujarnya.
JEPP SEPAHTU ARTIS LAWAK LELAKI POPULAR
ikuti kisah hiburan di mStar

No comments: